torsdag den 11. juli 2013

Ferie på Læsø..

Så gik turen igen til Læsø, som simpelthen er den dejligst og roligste ø.. Ozzy elsker at komme derover og allerede når vi kører af færgen begynder han at hyle som en ulv og man kan næsten se ham smile mens han kigger ud af vinduet...

Her sidder han og kigger ud af bilen og nyder alle duftene. 

Her kører vi ned mod sommerhuset som ligger så dejligt med havudsigt..

Når vi er på Læsø slapper vi af og jeg går en masse ture med Ozzy ved havet og han elsker det så meget. For ham er der ikke noget bedre end at lege i bølgerne (måske lige bortset fra agility), så det bruger vi meget tid på. Vi er også altid på besøg på saltsyderiet og købe Læsø salt og krydderisalt, det kan man slet ikke undvære når først man bruger det til mad :-). Så tager vi også altid forbi storhave lys, med alle deres dyr og denne gang havde de et æsel føl som blev SÅ forelsket i Ozzy, kan så sige at følelsen ikke var gengældt.., han var så sur på den for den forfulgt os over det hele og ville bare så gerne snakke med ham.
Her er føllet inden den vågnede og så sit "livs kærlighed"... haha. 

Jeg er også altid ude at besøge en norsk dame, der har et keramikerværksted der hedder Troldebo, da jeg samler på hendes saltkrukker.., men nu tror jeg også at jeg har en af hver :


2013 på Læsø blev også året hvor Ozzy endeligt selv ville gå så langt ud i badesøen så han af sig selv begyndte at svømme, og da han fandt ud af, at det var sjovt, var han næste ikke til at hive op af vandet igen.. Der blev svømmet og svømmet og så lige svømmet lidt mere :-)




Han havde svømmevest på det meste af tiden, da han jo ikke var så tryg i starten og da der er et godt stykke ud til øen i midten af søen. Emil er også mest tryg ved at han har vesten på, hvis nu der skulle ske noget. Ozzy svømmede også over til Stokken på Læsø, så han badede både i sø og hav 😄. 

På Læsø lever vi "næsten" kun af de dejlige fiskefrikadeller, krabbesalat og varmrøget laks fra Thorsen Fisk og hold da op, hvor man bare et par dage efter man er kommet hjem savner det, men så glæder man sig jo så bare til at komme igen næste år😄. 


Ozzy slapper af efter en dejlig gåtur på stranden. 


Udsigten fra terrassen i sommerhuset. 

Men på Læsø synes jeg man bliver afhængig af mange ting., roen, freden, duften, maden, vores dejlige udsigt over havet og alle de dejlig gåture med Ozzy og jeg tror han elsker det mindst lige så meget som mig.. Han tror ihvertfald også at han er Konge af Læsø.. haha



Ingen kommentarer:

Send en kommentar